sunnuntai 11. heinäkuuta 2010

Kerran kun olin Pariisissa

Kerran kun olin Pariisissa, olin Pariisissa. Siellä oli minusta mukavaa. Söin hattaraa juttelin myyjän kanssa pyllähdin pulkalla. Kerran kun olin Pariisissa, laitoin patongin keskeltä kahtia. Ei se pahalta tuntunut. Hieman verta vain roiskahti. Kerran kun olin Pariisissa, tapoin miehen. Ajattelin, että sama se, olen Pariisissa, kyllä miehen voi tappaa, jos kerran on Pariisissa. Minä otin käteeni melan ja humautin. Mies tippui. Siistin näköisesti se pulahti Seineen. Silloin ääni minussa sanoi:



Kerran kun olin Lissabonissa, olin Lissabonissa. Ajattelin että Lisa, c’est bonne, très très bonne, Lisa, Lisa bonne. Sitten tapoin miehen. Miehellä oli mukanaan nainen. Naisen nimi oli Lisa. Annoin hänen katsella kun tapoin miehen. Hitaasti ujutin kitaran miehen käteen. Sitten pakotin hänet pakottamaan itsensä nielaisemaan kitaran, ja hän kuoli viimeisen kielen kohdalla. Kuului mollisointu. Oi se oli surullista sellaista oli Lissabonissa oi mustalaisromansseja Lissabonissa. C’est très bonne à Lisbonne. Silloin ääni minussa sanoi:



Kerran kun olin Lontoossa, olin Lontoossa. Aina vaan satoi Lontoossa ja kaikkialla oli hulluja viiltelijöitä. Niin minäkin sitten ajattelin että metrossa käyn vähän viiltelemässä kun näen huoria, ja juuri silloin minä näin huoria. Niitä oli lauma. Odotan että yksi menee syrjemmälle, ajattelin, ja silloin yksi huorista meni syrjemmälle. Minä otin puukon mukaan. Loput voitte arvata. Se on kuin perkaisi kalaa se ei tunnu sen pahemmalta se on kuin kerisi karitsaa se ei tunnu sen pahemmalta. Minä pidin häntä kädestä kiinni, kun hän yritti kertoa minulle millaista oli Roomassa, ja saikin sanottua jotakin:



Oi kerran kun olin Roomassa, olin silloin Roomassa. Rooma on niin romanttinen kaupunki. Kerran kristittyjä tapettiin oikein paljon Roomassa. Silloin kun kerran olin Roomassa, se oli oikein herkullista. Pizza pasta spaghetti raketti. Siltä istumalta minä päätin tappaa miehen joka silloin oli minun mukanani hyi se oli ruma mies jolla oli ällötyshampaat hyi ja henki haisi. Niin minä päätin tappaa sen miehen, vedin siististi mahan auki ja jätin sen maahan makaamaan, ja mies sanoi:



Olipa kerran kaunis mies joka käveli Tukholmassa. Se olisi voinut olla kuka hyvänsä. Sillä mies käveli kadulla pahaa aavistamatta jutteli myyjälle söi hattaraa oli pyllähtää pulkalla. Sellainen ilme oli miehellä että hups sentään, olenpas pyllähtää pulkalla, mutta mies jatkoi kävelyään, kunnes kukkaruukku osui häntä päähän. Miestä ei enää voitu pelastaa. Hän ehti vain sanoa:


Kerran kun olin Kööpenhaminassa, olin Kööpenhaminassa. Se oli tukalaa aikaa. Ennen kaikkea koska minä tapoin miehen. Menin hänen viereensä ja tapoin hänet. Ja mies sanoi:



Kerran kun olin Algerissa, olin jo kuolla. Nyt kuolema ei tunnu minusta lainkaan pahalta. Minä ostin kamelin, ja silloin eräs mies sanoi minulle:



Hämmentävää miten rauhallisesti minä voin tämän kaiken ottaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti